GARANTI
Alla produkter har 3 års garanti gällande material-, fabrikations- och konstruktionsfel. Vid garantifrågor kontakta oss via e-post. Ange alltid tillverkningsnummer. Glöm inte att skicka med bilder i mail.
BESTÄLLNING
Orderbekräftelse, medlemsuppgifter och annan viktig information skickas från Linder Aluminiumbåtar till kunden via e-post. Kunden förutsätts därför bevaka sin e-post efter beställningen.
PRISER
Alla priser anges inklusive moms. Priser gäller endast inom Sverige. Det pris gäller som finns angivet när beställningen registreras av kunden.
LEVERANS OCH FRAKT
A) TILLBEHÖR
Beställer du enbart tillbehör skickar vi dina varor fraktfritt med Post eller Schenker till närmast ombud. Betalning sker via Klarna när du lägger din order. Leverans sker inom 10 dagar från det att ordern är expedierad. Fraktbolaget SMS aviserar. För order under 1 000 kr tillkommer en expeditionsavgift på 100 kr.
B) BÅT ELLER KANOT MED ELLER UTAN TILLBEHÖR
Din återförsäljare tar kontakt med dig när dina varor är på plats.
För båda alternativen gäller en leveranstid på ca 2 veckor.
OBS! Vi levererar endast till orter inom Sverige.
BETALNING
1. Betalning sker via Klarna.
2. Köp av Båt & Kanot hämtas och betalas enligt överenskommelse med din lokala återförsäljare.
RETUR OCH REKLAMATION
Reklamation på grund av defekt eller fel vara, ska ske inom 10 dagar. Kontakta oss därför omedelbart för eventuell reklamation och retur. Bifoga då också kvitto och garantibevis.
OBS! Vi löser ej ut returer skickade mot postförskott eller efterkrav.
Har du frågor gällande returer, byten eller reklamationer är du alltid välkommen att ringa oss på Kundtjänst: 0477-190 00.
TRANSPORTSKADA
Gods som skadats vid transport skall omgående reklameras till oss via e-post eller per telefon 0477-190 00. Vid retur från dig står du för skador som kan uppstå under transporten.
ÖVRIGT
KUNDSERVICE
Kontakta oss genom att skriva, ringa eller e-posta till:
Linder Aluminiumbåtar
Kanotleden 5, 362 32 Tingsryd
Kundtjänst: 0477-19 000
E-post: info@linder.se